Skip to Content

 

RiskRecon pomáha s digitálnym zabezpečením v českých nemocniciach

Organizácia HealthCare Institute sa dlhodobo snaží zvyšovať bezpečnosť a kvalitu českého zdravotníctva. Preto do svojho pravidelného hodnotenia českých nemocníc a zdravotných poisťovní zaradila aj kategóriu kybernetickej bezpečnosti. Využila pritom špičkový nástroj RiskRecon od spoločnosti Mastercard.

 

„Vnímame, že počty kybernetických útokov v poslednom čase výrazne stúpajú. Je potrebné situáciu pravidelne monitorovať a tiež zabezpečiť dostatočnú ochranu sietí a dát, ktoré by mohli byť v prípade takéhoto útoku nenávratne stratené,“
upozorňuje Lenka Lunkmoss Černíková z HealthCare Institute.

 

Firmy teraz z veľkej časti zverujú tretím stranám svoje najcitlivejšie dáta a prevádzkové aktivity. Tieto obchodné vzťahy však zvyšujú rozsah a zložitosť efektívneho riadenia rizík organizácie a reťazca dodávateľov, kde sa väčšina kybernetických hrozieb a rizík zhromažďuje.

RiskRecon identifikuje slabé miesta a zraniteľnosti v IT systémoch, kvantifikuje riziká a pripraví akčný plán s odporúčaniami, aké ochranné prvky zaviesť, aby sa zákazník čo najlepšie ochránil. Ďalšie (nielen) zdravotnícke organizácie, ktoré majú záujem, môžu na prieskum nadviazať a úroveň svojho kybernetického zabezpečenia naďalej rozvíjať.

 

 

Ako pomáha Ethoca v Banke Creditas

Ruka v ruke s prikladaním karty, mobilu alebo hodiniek k platobným terminálom prichádza aj nová výzva, ako si vo veľkom množstve transakcií udržať prehľad – a treba sa z neho aj poučiť a zistiť, kde človek míňa najviac a za čo by mohol ušetriť. Banka Creditas pomáha svojim klientom pomocou nástroja Ethoca od spoločnosti Mastercard.

 

„Vďaka nástroju Ethoca má klient väčší prehľad o transakciách. O každej z nich sa dozvie nielen detailné informácie o obchodníkovi, u ktorého bola platba realizovaná, vrátane jeho loga, ale aj na akom mieste transakciu vykonal. Tým sa nám darí dlhodobo znižovať riziko neoprávnených reklamácií,“
hovorí produktový manažér Banky Creditas Petr Žiadnik.

 

Občas sa totiž klienti vo svojich transakciách neorientujú natoľko, na koľko treba a pri kontrole výpisu sa uchýlia aj k reklamácii platby. Údaje o transakciách sa najmä u menších obchodníkov často skladajú len z písmen a čísel a nie je z nich na prvý pohľad zrejmé, kde a za čo človek platil.

Ethoca šetrí bankám a obchodníkom čas aj náklady vynaložené na celý reklamačný proces. Zabraňuje aj nechceným a účelovým reklamáciám platobných transakcií. A v neposlednom rade môže pomôcť samotným klientom urobiť si prehľad, kde a za čo najčastejšie míňajú peniaze, a trebárs aj upraviť ich návyky.